جدیدترین مطالب دنیای مهندسی

تازه های دنیای مهندسی

تازه های دنیای مهندسی

طراحی وب سایت حرفه ای
طراحی سایت آرشا این افتخار را دارد که در راستای خدمت رسانی به شما هم وطنان گرامی، اقدام به طراحی سایت با استفاده از استاندارد های w3school ، به صورت کاملا قالب اختصاصی ،به صورت تضمینی نمایید.
هدف ما رضایت مشتری میباشد در همین راستا شرکت آرشا اقدام به طراحی سایت و پرداخت هزینه بعد از اتمام کار کار نموده است.
09032560768
09103612915
https://webarsha.ir/
https://www.instagram.com/asm.p.13/

متر لیزری چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

يكشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۹، ۰۲:۲۱ ب.ظ

متر لیزری فاصله‌یابی است که برای اندازه گیری دقیق از پرتو لیزر و عدسی استفاده می‌کند. طریقه کارکرد این وسیله بدین صورت است که یک پالس متمرکز از نور را روی محل مورد نظر انداخته و زمان بازتاب آن را محاسبه می‌کند. در واقع این متر زمان بین تابش و بازتاب نور را اندازه گیری کرده و به فاصله تبدیل می‌کند.

فرمول محاسبه‌ی فاصله، بین هدف و فاصله‌سنج برابر نصف حاصل‌ضرب زمان پرواز در سرعت نور (D=CT/2) است. به‌دلیل بالا بودن سرعت نور، پالس فرستاده شده دقت اندازه‌گیری را افزایش می‌دهد.

 

 

توانایی لیزر در تعیین موقعیت هدف با دقت و سرعت بالا غیرقابل انکار بوده و به علت واگرایی کم بعد از طی مسافت زیاد می توان از آن به عنوان فاصله یابی با سرعت و دقت بالا استفاده کرد. کار کردن با متر لیزری بسیار آسان بوده و تنها با روشن کردن آن، متر آماده استفاده است. از دیگر امکانات متر لیزری محاسبه میانگین بیشترین و کمترین فاصله میان دو نقطه با اندازه گیری بیشترین و کم‌ترین فاصله اندازه گیری است.

نکات مهم در خرید متر لیزری

دقت عمل، نوع منبع تغذیه، داشتن یا نداشتن باتری اضافی، میزان حافظه داخلی که به شما امکان ذخیره سازی اندازه‌گیری را می‌دهد، قابلیت نصب اپلیکیشن‌های مخصوص، قابلیت انتقال داده به گوشی‌های هوشمند، میزان مقاومت در شرایط نامناسب جوی و داشتن کیف مقاوم و محافظ از نکاتی است که باید هنگام خرید به آن دقت کرد.

با توجه به اینکه این‌روزها نرم‌افزارهای تلفن همراه به طرز عجیبی کاربردی شده و کار را برای کاربر راحت کرده سیستم عامل‌های اندروید و ios اپلیکیشن‌هایی برای استفاده از متر لیزری روانه بازار کرده که از انواع آن می‌توان به measuring on, measuring master و magic plan اشاره کرد. در ادامه ویدئویی درباره کار با متر لیزری و اپلیکیشن آن قرار دادیم

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۰۱
کورش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی